Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
T.C. ORDU VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Milletvekillerimiz Valilik Birimleri Tarihçe İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik Vali Yardımcıları Görev Bölümü Mevzuat
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Komisyonu Etik Komisyonu İnsan Hakları Yatırım Programları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basında Ordu Duyurular İlan Portalı Basın Açıklamaları Belgeseller Nöbetçi Eczaneler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
12
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Ayhan DURMUŞ
        • Hacı Mehmet KARA
        • Turgay ERGİN
        • Burak KESER
      • Kaymakamlar
        • Akkuş Kaymakamı
        • Altınordu Kaymakamı
        • Aybastı Kaymakamı
        • Çamaş Kaymakamı
        • Çatalpınar Kaymakamı
        • Çaybaşı Kaymakamı
        • Fatsa Kaymakamı
        • Gölköy Kaymakamı
        • Gülyalı Kaymakamı
        • Gürgentepe Kaymakamı
        • İkizce Kaymakamı
        • Kabadüz Kaymakamı
        • Kabataş Kaymakamı
        • Korgan Kaymakamı
        • Kumru Kaymakamı
        • Mesudiye Kaymakamı
        • Perşembe Kaymakamı
        • Ulubey Kaymakamı
        • Ünye Kaymakamı
    • Milletvekillerimiz
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkileri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İl Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi
      • İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Göç İdaresi Müdürlüğü
      • AB ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
      • Atatürk Orduda
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Ordunun Tarihçesi
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
    • Vali Yardımcıları Görev Bölümü
    • Mevzuat
      • Genelgeler
      • Genel Emirler
      • Yönergeler
  • ORDU
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • Defterdarlık
      • Gümrük Müdürlüğü
      • İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
      • İl Aile ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
      • İl Çalışma ve İş Kurumu Müdürlüğü
      • İl Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
      • İl Emniyet Müdürlüğü
      • İl Jandarma Komutanlığı
      • İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
      • İl Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İl Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İl Ticaret Müdürlüğü
      • Kadastro Müdürlüğü
      • Meteoroloji Müdürlüğü
      • Sahil Güvenlik Komutanlığı
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim Komisyonu
    • Etik Komisyonu
      • Etik Komisyonu
      • Etik İlkeler
      • Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
      • Etik Mevzuatı
      • Faaliyetler
      • Etkinlikler
    • İnsan Hakları
    • Yatırım Programları
      • Ordu İli 2024 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2023 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2022 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2021 Yılı Yatırım Programı
      • Ordu İli 2020 Yılı Yatırım Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basında Ordu
      • Video Haberler
      • Gazetelerde Ordu
    • Duyurular
    • İlan Portalı
    • Basın Açıklamaları
    • Belgeseller
    • Nöbetçi Eczaneler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM

“Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı” Başladı

 
 
Türkiye’nin 2023 vizyonuna katkı sağlamak ve Ordu ilinin kalkınmasına yön verecek politikaları oluşturmak amacıyla, Ordu Valiliği öncülüğünde, Ordu Üniversitesi ve Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) işbirliğiyle düzenlenen  “Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı” bugün başladı.
 
6-7 Eylül 2018 tarihlerinde gerçekleşecek “Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı”nın açılış programı, Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesinde bulunan Tıp Fakültesi Morfoloji Binası Konferans Salonunda yapıldı. 
 
“Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı” açılış programına, Vali Seddar Yavuz, Ordu Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Çoruh, ODÜ Rektörü Prof.Dr.Tarık Yarılgaç, Vali Yardımcıları Ekrem Yaman, Adem Öztürk, Turgut Subaşı, Altınordu Kaymakamı Niyazi Erten, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, İl Emniyet Müdürü Mehmet Erduğan, İl Jandarma Komutanı Albay Tolunay Başer, OTSO Başkanı Servet Şahin, daire müdürleri, akademisyenler, STK temsilcileri katıldı.
 
Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan Çalıştay’da Vali Seddar Yavuz bir konuşma gerçekleştirdi. Ordu Valiliği öncülüğünde gerçekleştirilen Çalıştay’ın öncelikle Ordu ve ülke için hayırlar getirmesini temenni eden Vali Yavuz, Çalıştay'a ilişkin bilgiler verdi.
 
Ordu’nun önümüzdeki 10 yıl içerisindeki gelişmesine katkı sunacak Çalıştay için kamu kurum ve kuruluşları tarafından 16 sektörün belirlendiğini belirten Vali Yavuz, bunlar içerisinde 4 sektörün Ordu için ön plana çıktığını ifade etti.
 
“YOL HARİTASI OLUŞTURMAK İSTİYORUZ”
Tüm kamu kurum ve kuruluşlarının kendi alanları ile ilgili gelecek 5 ila 10 yıl içerisinde yapmayı düşündükleri ya da gerçekleştirdiklerinde Ordu’ya katkı sunacağını düşündükleri fikir ve proje hazırladıklarını hatırlatan Vali Seddar Yavuz, doğru analiz yaparak, Ordu için bir yol haritası çıkarmak istediklerini söyledi.
 
Tarım başta olmak üzere turizm, üniversite ve sanayileşme konularına değinen Vali Yavuz, “Takım oyunu anlayışı içinde, şehrin bütün dinamiklerini hep beraber bir yere getirmek istiyoruz. Bu şehrin bütün sorunlarını hepimiz biliyoruz. 
 
Önemli olan yeni fikirler üretmek, yeni stratejiler geliştirmek ve bunu sistemiktik hale getirmektir. Şehirlerin en büyük sorunu, vizyon sorunudur. Önceden ülkeler yarışırdı, şimdi şehirler yarışıyor. 81 ilimiz kendi arasında yarışsa, dünden bugüne pozitif olumlu değişiklikler meydana getirse, ülke ekonomisinin gelişmesine katkı sağlamış oluruz. Bu Çalıştay’ın da bu amaca hizmet edeceğini, yeni fikirler ve önerilerin oluşacağını ve bize bir vizyon katacağına gönülden inanıyorum” diye konuştu.
 
 “ORDU BİR TARIM KENTİ”
Vali Yavuz konuşmasının devamında Ordu’nun bir tarım kenti olduğunu ve Türkiye’de üretilen fındığın 1/3’ünün Ordu’da üretildiğini hatırlatarak, arazi yapısının engebeli olması nedeniyle fındığa alternatif bir ürün bulunmasının neredeyse mümkün olmadığını ifade etti.
 
Vali Yavuz, fındık ile ilgili belirlenen yol haritasından bahsederek şunları dile getirdi: “Bölgemizde fındık ocakları yaşlanmış ve birim alanından elde edilen ürün miktarı giderek azalmıştır. Dolayısıyla bizim tarımla ilgili yeni politikalar geliştirmemiz, özellikle fındık ağaçlarının yenilenmesi, yeni türlerinin bulunması ve sertifikalı fidan üretilmesi, başta olmak üzere bu konuyu dikkatle ele almamız gerekiyor. Dekar başına 80-85 kg ile piyasada rekabet edebilmek mümkün değildir. Her yıl fiyat tartışmaları yaparız. Verimi arttırmanın da yollarını elbette bulmalıyız. Ayrıca fındığı sadece ham madde olarak satmak değil, burada özellikle Belçika gibi diğer ülkelerde bunu bir tam mamul ya da yarı mamul haline getirebilecek bir tarıma dayalı sanayi gelişimi noktasında ciddi çalışma yapmamız gerektiği kanaatini sizinle paylaşmak istiyorum.”
 
İLK 8 AYDA 605 BİN TURİST
Konuşmasının devamında turizm sektörüne ilişkin açıklamalarda da bulunan Vali Seddar Yavuz, 2018 yılının ilk 8 ayında Ordu’yu 605 bin yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiğini söyledi.
 
2018 yılının sonuna kadar Ordu’yu ziyaret eden turist sayısının 1 milyonu bulacağını tahmin ettiğini dile getiren Vali Yavuz, “Geçen yıl itibariyle baktığımızda Ordu’ya gelen toplam yerli ve yabancı turist sayısı 705 bin idi. Bu yıl ilk 8 ayda şu anda gelen turist sayısı 605 bin, yabancı turist sayısında artış oranı % 38.5’dir. Yerli turist sayısındaki artış % 23, toplamdaki turist sayısındaki artış geçen yılın 8 aylık dönemine göre ise % 25’dir. Dolayısıyla bu şehrin çok bakir bir turizm şehri olma yolunda emin adımlarla ilerlediğini ve yıl başında benim projeksiyon olarak, 1 milyon turist hedefi koyduğumuzu da sizinle paylaşmak istiyorum. Eğer çok ekstrem bir durum ortaya çıkmazsa, bu rakamlarda bir gerileme olacağını düşünmüyorum. Daha öncede dediğimiz gibi, önümüzdeki 5 yıl içerisinde 3 milyon turist hedefini elde edebiliriz. Neden söylüyorum bunu? Biraz önce konuşmacıların da ifade ettiği gibi Karadeniz’in incisi olmayı hak eden güzelliklere sahip, betonlaşmamış, doğası bozulmamış ve oksijen yurdu olarak tarif ettiğimiz bir şehirde yaşıyoruz. Böylesine güzellikler ile dolu bir şehirde başta Ulugöl, Gaga Gölü olmak üzere göl havzaları, diğer taraftan doğa sporlarının her branşına uygun alanlarımız ve misafirperver, nezaketli bir şehir olarak misafir ağırlama konusunda herhangi bir noksanımız bulunmuyor. Dolayısıyla biz turizmde önemli bir şehir olabiliriz ve Karadeniz’e totalde bir destinasyon olarak bakarsak, Ordu bunu tamamlayan, hatta ilk sıralarda tercih edilen bir şehir olmaması için hiçbir sebep yok. Ancak özellikle ulaşım başta olmak üzere, projelerimizi süratle bitirmemiz ve alt yapı eksiklerimizi tamamlayıp biran önce bahsettiğim göl havzalarında yeni projeler hayata geçirmek için, valilik olarak ve diğer paydaşlarımızla birlikte çalışmalarımız devam ediyor.”
 
“50 BİN ÖĞRENCİ KAPASİTESİNE ULAŞAN VE BİRÇOK BRANŞTA MÜCADELE EDEN, REKABET EDEN BİR ÜNİVERSİTE YAPISINA ULAŞMAMIZ GEREKİYOR”
Üniversitelerin bilgi üretme ve bu bilginin de kullanılması noktasındaki rolünü hiç kimsenin inkar edemeyeceğini söyleyen Vali Yavuz, Ordu’nun vizyonuna göre 3-4 yıl içerisinde 50 bin öğrenci kapasitesine ulaşan ve birçok branşta mücadele eden, rekabet eden bir üniversite yapısına ulaşılması gerektiğinin altını çizdi.
 
Vali Yavuz, “Bu şehri hepiniz gördünüz. Gelen hocalarımız gördü, bu şehirde her hocamız gelip yaşamak ister. Böylesine bir şehirde hoca bulmada sıkıntı yaşamak pek mümkün değil. Ordu’ya bir kez gelip Ordu’nun temiz havasını teneffüs eden, harika sahilinde yürüyen hocamızın ya da herhangi bir teknik alanda çalışan özel nitelikli personelin, bu bölgede çalışmaması için hiçbir sebep yok. Özellikle bazı illerimizde potansiyel olmasına rağmen nitelikli insanları çalıştırmada ciddi sorunlarımız ortaya çıkıyor. Dolayısıyla hem nezaketli, hem doğası güzel güzel bir şehirde yaşamak herkesin arzusudur diye düşünüyorum. Dolayısıyla Sayın Rektörümüzle birlikte, elbette milletvekillerimizle, bütün paydaşlarımızla beraber üniversitemizi büyütmek üzere çalışmalıyız ve üniversitemizin Sayın Rektörümüzün her zaman bu konuda yanında olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Dolayısıyla bilim şehri Ordu'yu gerçekleştirmemiz büyütmemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.
 
“KARADENİZ’İN EN BÜYÜK SORUNLARINDAN BİR TANESİ GÖÇ” 
Konuşmasının devamında Karadeniz’in en büyük sorunlarından bir tanesinin göç olduğuna vurgu yapan Vali Yavuz, Ordu’dan yaklaşık 600 bin kişinin başka şehirlerde yaşadığını hatırlattı.

Bu nedenle istihdam sorununun ortaya çıktığını belirten Vali Yavuz, göçün engellenmesi ve şehrin büyümesi için Ordu’ya kurulacak olan Organize Sanayi Bölgelerini önemsediğini söyledi. Vali Yavuz, “Tarımda arazilerin parçalanmış olması ve ailelerin bu arazilerle geçimini sağlayamaması ve tarımın dışında alternatif istihdam olanaklarının yetersizliği sebebiyle hemşerilerimiz şehir dışına gidiyor. Şimdi Karadeniz’de dikkat ederseniz mahallelerde, kırsalda yaşlı insanların dışında insan bulmak mümkün değil. Biz fındık tarımı dahil olmak üzere bütün işçiliğimizi başka bölgelerden getirdiğimiz insanlarla kardeşlerimizle çözüyoruz. Dolayısıyla bu göçün önlenmesi bu şehrin büyütülmesi anlamında, sanayi şehri Ordu’yu önemsiyorum. Şuan için Ordu’da yaklaşık 7 bin civarında iki OSB’de çalışanımız var. Özellikle çevreye uyumlu sanayinin çevreyi kirletmeyecek, çevreyi koruyacak sanayinin bölgemizde teşvik edilmesi son derece önemli ki zaten teşvik kapsamında olan bir bölge. Şuanda bizim aktif iki OSB’miz var. Şuanda kurulacak olan 3 OSB ile ilgili çalışmalarımız da devam ediyor. Kamulaştırma çalışmalarını yapıyoruz. Şuan itibari ile bizden yer isteyecek hiçbir iş adamına yer gösterecek durumda değiliz. 3 OSB’yi kısa vade içerisinde tamamlamak ve yatırımcının emrine sunmak istiyoruz. Böylelikle minimum 30 bin kişinin sanayide çalıştığı bir şehir vizyonu ortaya koyuyoruz. Böylelikle genç nüfusun göç etmediği hatta tersine göçün teşvik edildiği bir sistemi oluşturmak istiyoruz. Bunun içinde bütün çalışmalarımızı buna yönelik olarak devam ettiriyoruz” dedi.
 
Ordu Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ahmet Çoruh ise Çalıştay’ın Ordu’ya hayırlı olmasını dileyerek, şunları söyledi: “Ordu’da bu yıl 1.si düzenlenen Kalkınma Çalıştayı’nın Ordu’muza, Ordulu hemşerilerimize katkı sağlamasını, hayırlılara vesile olmasını temenni ediyorum. Ordu’yu her alanda ve her anlamda daha yaşanılabilir bir kent yapmak, Ordu’yu her alanda ve her anlamda marka şehir yapmak hedefine sahip bir Büyükşehir Belediyesi olarak bugün Ordu Valiliğimizin ve diğer çalıştay paydaşlarımızın önderliğinde düzenlenmiş olan Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı’nın Ordu’ya değer katacağını, Ordu için önemli olduğunu ifade etmek istiyorum. Çalıştay’da emeği geçen herkese teşekkür ediyor ve Ordu’muza hayırlar getirmesini temenni ediyorum.”   
 
Ordu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Tarık Yarılgaç ise, “Bizim için heyecanlı bir gün. Vali Bey böyle bir hedef verdiğinde, doğrusu ev sahibi yapacağımızı duyduğumuzda, hem heyecanla, hem iştiyakla bu işe sarıldık. Artık profesyonelce bu konuları işlenebileceği bir kurumun lideri, önderi ve rektörü olmaktan da bende ayrıca kıvanç duyuyorum. Burada yetiştirdiğimiz akademik personelimiz modaratörlük yapacak yetkililere belki önderlik yapacak zaten var olan gelecekte hedeflemeye çalıştığımız bir çok projeksiyonları bu iki güne sığdırarak ortaya bir çalıştayın sonucunu çıkaracağız” diye konuştu.
 
Çalıştay’da Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş’ta bir konuşma yaparak, Çalıştay’ın gerçekleştirilmesinde katkısı olan herkese teşekkür etti.
 
Tekintaş, “Kalkınma Çalıştayı’nın ilkinin ilimiz ve ülkemiz için hayırlara vesile olmasını diliyorum. Bize düşen sorumluluk sonuna kadar vardır, her parçasında varız, her yerinde varız, nerede olmamız gerekiyorsa biz oradayız çünkü bu şehrin temel olarak değişimine ve gelişime katkı sunarak bir seçilmiş idareci olarak söyleyeceğimiz şey şudur: Şehirler gelişecek, ülke büyüyecek ki, şuanda yaşadığımız dışa bağımlılık sıkıntısının tamamen ortadan kalkmasını sağlayabilelim. Bunu için maddi, manevi tüm dinamitlerimizi, gelişime dayalı tüm dinamitlerimizi ortaya çıkarmak gibi bir mecburiyetimiz var. Bu da ilki olması dolayısıyla bizi son derece mutlu ediyor. Bu vesile ile bir kez daha Sayın Valimiz Seddar Yavuz başta olmak üzere, katkı sunan herkese teşekkür ediyorum” dedi.
 
Ordu 1. Kalkınma Çalıştayı’nda Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı Ordu Temsilcisi Harun Göçer de bir konuşma yaparak, Çalıştay sonrası yapılacak çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Göçer, “Sayın Valimizin direktifleri doğrultusunda hazırlıklara başladığımız Ordu 1. Kalkınma Çalıştay’ı kapsamında, öncelikle Çalıştay’a konu olacak 16 farklı sektörü belirledik. Sonrasında Ordu Üniversitesi bünyesinde görev yapan öğretim üyeleri çevresinden bu sektördeki Çalıştay’ları yönetecek modaretör ile çeşitli kamu kurumları personelleri arasında raportörlerimizi belirledik. İlgi tüm kamu kurumları STK’lar ve diğer paydaşlar ile görüşerek Çalıştay’a katılacak diğer kişileri tespit ettik. İlin mevcut durumu değerlendirdikten sonra sorunlar tespit edilecek, bu sorunların çözümleri için eylemler belirlenecek ve Ordu ilini 2023 yılına taşıyacak kalkınma yol haritası oluşturulacaktır” diye konuştu.
 
Konuşmaların ardından, Ordu Üniversitesi Rektörü Prof.Dr.Tarık Yarılgaç’ın başkanlığında, “Bakanlıkların 2023 Vizyonu ve Ordu İlinin Bu Hedeflere Olası Katkısı” konulu panel gerçekleştirildi.  
 
Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinden konularında uzman akademisyenler ile ilgili bakanlık ve bölge müdürlükleri yetkilileri de dâhil olmak üzere kamu, özel sektör ve STK temsilcileri ile birlikte yaklaşık 450 katılımcı bu Çalıştay’da fikirlerini sunacak.
 
Çalıştay kapsamında, daha önceden belirlenen 16 farklı sektör (Eğitim, Sağlık, İstihdam ve Çalışma Hayatı, Gençlik ve Spor, İmalat Sanayii, Kentsel Dönüşüm, Müteahhitlik ve Altyapı, Tarım ve Gıda, Enerji, Madencilik, Ulaştırma, Ticaret Hizmetleri, Kültür ve Turizm, Kırsal Kalkınma, Çevre-Toprak ve Su Kaynaklarının Yönetimi, Sosyal Hizmetler, Kamu Kurumları ve STK İşbirliği) için ilin mevcut durumundan yola çıkarak sorun alanları tespit edilecek, bu sorunların çözümleri için eylemler belirlenecek ve Ordu ilini 2023 yılına taşıyacak kalkınma hamlesinin yol haritası oluşturulacak.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Kurumsal E-posta
  • e-Dilekçe
  • Bilgi Edinme
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No:336 Altınordu/Ordu
Telefon: +90 452 223 14 44 Belgegeçer : +90 452 223 14 40
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız