T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
ORDU VALİLİĞİ
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
İSTENİLEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
1 |
KAMU PERSONELİ SEÇME SINAVI SONUCUNDA ATANMAYA HAK KAZANANLARIN BAŞVURULARININ ALINMASI
|
1-Görevini devamlı yapmasına engel olabilecek akıl hastalığının bulunmadığına dair sağlık raporu 2-Öğrenim Belgesi (Aslı veya İlgili Kurumlarca Onaylı Fotokopisi) 3-Kimlik Kartı Fotokopisi 4-Nüfus Kayıt Örneği 5-Adli Sicil Kaydı 6-Vesikalık Fotoğraf (6 Adet) 7-Askerlik Durum Belgesi (Erkek adaylar için) 8-Bilgisayar İşletmeni Sertifikası veya Bilgisayar Dersi Gördüğüne Dair Okuldan Belge 9-Mal Bildirim Formu “(http://personel.icisleri.gov.tr. Adresindeki “Örnek Formlar ve Dilekçeler” linkinden temin edilecek ve İmzalanacak.) 10-Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu (Fotoğraflı 2 Adet) 11-Dilekçe 12-KPSS Yerleştirme Sonuç Belgesi (ÖSYM’nin Sitesinden Alınacak) |
İstenilen belgelerin tam olması halinde; Atama evraklarının hazırlanması 15 Gün |
2 |
NAKLEN ATAMA
|
1-Dilekçe 2-Personelin mevzuat gereği yer değişikliği talebine ilişkin bilgi ve belgeler |
İstenilen belgelerin tam olması halinde; Atama evraklarının hazırlanması 30 Gün
|
3 |
CİMER (BİLGİ EDİNME) BAŞVURULARINA CEVAP VERİLMESİ
|
İlgili mevzuat gereğince yazılı veya elektronik ortamda
|
Cevaplaması süresi 30 gün (Bilgi Edinme başvuruları için 15 iş günü). |
4 |
YABANCI ÜLKE ADLİ VEYA İDARİ MAKAMLARINCA VERİLEN KARARLARIN (BOŞANMA) TESCİLİ |
1-Başvuru Formu 2-Aile kütüğüne tescili talep edilen usulüne göre onaylanmış adli veya idari makam kararının aslı ile noter veya dış temsilcilik tarafından onaylanmış veya ilgili ülkenin yetkili makamı tarafından Apostil şerhi tatbik edilerek onaylanmış Türkçe tercümesi 3-Kimlik Kartı veya Pasaport fotokopileri, taraflardan biri yabancı ise kimlik veya pasaportun noter tasdikli Türkçe tercümeleri 4-Vekil aracılığı ile yapılacak müracaatlarda noter tarafından düzenlenen fotoğraflı özel vekâletnamenin aslı veya onaylanmış aslına uygun örneği 5-Başvurudan önce yabancı ülke adli veya idari makamlarınca verilen kararla ilgili Türk mahkemelerince evvelce reddedildiğine dair bir kararın bulunmadığı yönünde adli makamlardan alınan belgenin de başvuru formuna eklenmesi zorunludur. |
Evraklar tamamlanmış ise; Başvuru işlem süresi 20-30dk Komisyon toplantısı sonucu tescili 1 gün |
5 |
TÜRK VATANDAŞLIĞININ GENEL OLARAK KAZANILMASI |
1-Hangi Devlet Vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge, 2- Doğum Belgesi 3- Medeni Hal Belgesi 4- Sağlık Raporu 5-Çalışma izni, vergi levhası veya birinci derecede yakınlarının noterden taahhüt belgesi, 6- Herhangi bir suçtan yargılanmış ise mahkeme kararı, 7- Vatandaşlık Hizmet Bedelinin yatırıldığına dair makbuz, 8- Geçerli İkamet Tezkeresi, 9- Türkçe bildiğine dair belge(Halk Eğitim Müdürlüğünden) 10- Biyometrik fotoğraf (2 adet) 11- Evlenme Belgesi, 12- Aile Kayıt Örneği, 13-Bakanlığımızca T.C. Vatandaşlığına müracaat edenlerden geçim belgesi, (İşyerinizden alacağınız çalışıyor yazısı ve SGK Hizmet Dökümü Kare kodlu) 14- Eğer geçiminizi başka birisi üstleniyorsa, işyerinden alacağı belge, noterden geçiminizi üstlendiğine dair yapılmış taahhüt belgesi ve SGK’ dan alacağı hizmet dükümü getirilmesi gerekmektedir. 15-Eşiniz T.C. vatandaşı ise; nüfus kayıt örneği, yabancı uyruklu ise T.C. Vatandaşlığına müracaat ettiyse dosya numarasını veya İl Göç İdaresi Müdürlüğünden almış olduğu ikamet tezkeresini yanınızda getiriniz. 16- 18 yaşından küçük çocuklar için doğum belgesi 17- Eşiniz vefat etti ise ölüm belgesi, boşanma oldu ise mahkeme kararı (ölüm ve boşanma yurt dışında olmuş ise belgenizin Konsolosluk, Kaymakamlık tasdik işleminin veya Apostil işlemi yapılmış olması gerekmektedir. 18- Eşlerin yalnız müracaatı sırasında kendisi ile birlikte çocukların müracaatı yapılacak ise diğer eşten noter huzurunda alınacak muvafakatname 19-Çalışma izni ve çalışma izni muafiyeti süre dökümü https://çalışmaizni.gov.tr adresindeki hızlı menü bölümünde yer alan izin süre dökümü |
Belgeler tamamlanmış ise; Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi 30 gün
Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.
|
6 |
TÜRK VATANDAŞLIĞININ İSTİSNAİ OLARAK KAZANILMASI |
1-Hangi Devlet vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge, 2-İkamet Tezkeresi, 3-Doğum Belgesi, 4-Boşanma Belgesi (Boşananlar için) 5-Ölüm Belgesi (Eşi ölenler için) 6-Medeni Hal Belgesi (Son 6 Aylık), 7-Evli ise Aile Kayıt Örneği ve Evlilik Belgesi, 8-Vatandaşlık Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz, 9- Biyometrik fotoğraf 10-Eşler ayrı ve çocuklu başvuracak ise diğer eşten muvafakatname (Apostilli) 11-Çocuklar resmi nikah dışında doğmuş ise çocuğun doğduğu tarihte annenin medeni hal belgesi 12-Eşler boşanmış ise çocuklar için velayet kararı ve diğer eşten muvafakatname. |
Belgeler tamamlanmış ise; Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi 30 gün
Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.
|
3 |
TÜRK VATANDAŞLIĞININ EVLENME YOLUYLA KAZANILMASI |
1-Hangi Devlet vatandaşı olduğuna dair pasaport veya benzeri belge 2-Kendi ülke makamlarından alınan doğum belgesi 3-Evlenme Türkiye’de yapılmış ise MERNİS Evlenme Bildirimi VGF-20 4-Herhangi bir suçtan yargılanmış ise kesinleşmiş mahkeme kararı 5-Vatandaşlım Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz. 6- Biyometrik fotoğraf 7- İkamet Tezkere Fotokopisi (Başvuruya gelindiği zaman en az 6 ay süresi olmalı) 8- Aile Nüfus Kayıt Örneği |
Yazışmalar, Komisyonun Toplanması, Komisyon kararının Bakanlığımıza gönderilmesi 30 gün Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.
|
4 |
TÜRK VATANDAŞLIĞININ YENİDEN KAZANILMASI |
1-Hangi Devlet vatandaşı olduğunu gösterir pasaport veya benzeri belge 2-Vatandaşlıktan çıktıktan sonra medeni halinde değişiklik olmuşsa buna ilişkin medeni hal belgesi (Usulüne uygun onaylanmış ve noter tasdikli) 3-Evli ise Eş ve Çocuklarını gösterir usulüne göre onaylanmış noter tasdikli belge 4-Vatandaşlığımızdan çıktıktan sonra kimlik bilgilerinde değişiklik olmuş ise değişikliği gösterir usulüne uygun onaylanmış noter tasdikli belge 5- Vatandaşlık Hizmet Bedelini yatırdığına dair makbuz, (ilk 4 madde içerisinde yer alan yabancı makamlardan alınmış belgeler APOSTİLLİ, Pasaport ise Noter tasdikli olacaktır. Belgelerin Usulüne uygun onaylanma işlemi 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun Uygulamasına ilişkin Yönetmeliğin 167. maddesinde belirtilmiştir) 6- İkamet Tezkeresi 7- Biyometrik fotoğraf |
Belgeler tamamlanmış ise Bakanlığımıza gönderilmesi 15 gün
Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.
|
5 |
TÜRK VATANDAŞLIĞINDAN ÇIKMA |
1-İsteği belirten form dilekçe, 2- Pasaport (Noter onaylı Türkçe tercümesi) 3-Başka bir devlet vatandaşlığı kazanılmış ise buna ilişkin belge veya henüz başka bir devlet vatandaşlığı kazanılmamış ise kazanmak istediği devlet vatandaşlığına kabul edileceğine ilişkin teminat belgesi veya onaylanmış örneği, 4-Türk Vatandaşlığından çıkma izni isteyen ana veya babaya bağlı olarak işlem gören çocuk için diğer eşin muvafakat belgesi, muvafakat edilmemesi halinde sulh hukuk mahkemelerince verilen kaza-i rüşt kararı, 5-Diğer devlet vatandaşlığının nüfus kayıtlarına işletilmiş olması gerekmektedir. 6-Biyometrik fotoğraf 7-Nüfus kayıt örneği |
Belgeler tamamlanmış ise Bakanlığımıza gönderilmesi 15 gün
Nihai karar Bakanlığa ait olduğundan zaman verilmemektedir.
|
6 |
EVLENME BAŞVURU VE NİKAH AKDİ |
1-Evlenme Beyannamesi 2-Evlenmeye engel hastalığının bulunmadığını gösteren sağlık raporu. 3-Rıza Belgesi (Ergin değilse) 4-Vesikalık Fotoğraf (4’ er adet) 5- Evlenme Ehliyet belgesi. 6-Evlenecek erkek ve kadının birlikte müracaatı veya vekil olarak atadığı kişinin vekillik belgesi ile müracaatı. |
Belgeler tamamlanmış ise 10 dakika (Başvuru 24 saat önce yapılmalıdır) |
7 |
OSMANLICA VE TÜRKÇE NÜFUS KAYITLARI VE DAYANAK BELGESİ TALEPLERİ |
1-Müdürlüğümüz arşivindeki eski Osmanlıca ve Türkçe nüfus aile kütük defterlerindeki bilgi ve belge talepleri Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Arşiv Daire Başkanlığından talep edilmekte ve ilgilisine bildirilmektedir. 2-Dilekçe 3-Vekâletname (Kişinin adına başkasının başvurması halinde zorunludur.) 4-İlgili kurumun talep yazısı veya Mahkemelerce yazılmış nüfus kaydı talebine ilişkin yazı
|
Talep yazısının Bakanlığa gönderilmesi 2 gün. Bakanlıktan gelen cevabın ilgilisine yazılması 2 gün |
8
|
T.C. KİMLİK KARTI, PASAPORT VE SÜRÜCÜ BELGESİ İLE İLGİLİ ORTAK HÜKÜMLER |
1-Randevu:Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Pasaport ve Sürücü Belgesi başvurularında https://randevu.nvi.gov.tr/ internet sitesinden veya “Alo 199” çağrı merkezi aracılığıyla randevu alınacaktır. 2-Ödeme İşlemleri: 2918 sayılı Kanunun 131. maddesinin 5. fıkrası kapsamında alınan değerli kağıt ve harç bedellerinin tahsilatı Vergi Dairesi Müdürlüklerince veya Maliye Bakanlığının anlaşma yaptığı PTT dahil tüm bankalar aracılığı ile, veya https://ivd.gib.gov.tr/ internet sitesi üzerinden yapılacaktır. 3-Fotoğraf: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı, Sürücü Belgesi ve Pasaport başvurularında kullanılacak fotoğrafın kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içinde çekilmiş ve 5x6 ebadında biyometrik olması gereklidir. |
|
9 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ KİMLİK KARTI |
1- Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (TCKK) talebinde biyometrik verisi ve imzası alınacak On beş yaşını tamamlamış herkesin şahsen başvurması esastır. 2- On beş yaşını tamamlamış kişilerin TCKK başvurusunda parmak izi alınacak olup, nüfus cüzdanı, uluslararası aile cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi, memur cüzdanı, avukat kimlik kartı, askeri kimlik kartı veya basın kartı, okulunca verilmiş kimlik belgesi, Milli Eğitim Bakanlığı veya ÖSYM tarafından verilmiş sınava giriş belgesi gibi kimlik belgesi yerine geçen fotoğraflı belge ve bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır. 3- Fotoğraflı bir belge ibraz edilememesi durumunda, anne, baba, eş, kardeş veya reşit çocuklarından biri ile müracaat edilir. |
(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren) Ortalama 5-10 Dakika |
10 |
SÜRÜCÜ BELGESİ |
Sürücü Belgesi alacak kişinin bizzat müracaatı esastır. Müracaat sırasında; 1-T.C.K.K veya Geçici Kimlik Belgesinin aslı. 2-1 Adet Biyometrik fotoğraf (son 6 ay içerisinde çekilmiş) 3-Kayıp/Çalıntı değil ise mevcut sürücü belgesi 4-Sürücü Belgesi değerli kağıt bedeli ve vakıf payı (PTT veya anlaşmalı bankalara yatırılacaktır) 5-Sürücü Sağlık Raporu (Aile hekimi, hastane veya özel hastanelerden alınabilmektedir.) 6-Kan gurubu bilgisi (sözlü veya yazılı beyan) istenilir |
(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren) Ortalama 5-10 Dakika |
11 |
HUSUSİ DAMGALI VE HİZMETE ÖZEL PASAPORT |
1- TCKK veya Geçici Kimlik Belgesi 2- Son 6 ay içerisinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf, 3-Öğrenci Belgesi (Yurtdışında eğitim görenler için eğitim müşavirliği, büyükelçilik veya konsolosluklarca düzenlenen öğrenci belgesi) 4-Daha önce alınmış ve iptal işlemi uygulanmamış geçerli/geçersiz pasaportlar, 5- Ergin olmayan veya kısıtlılar için veli, vasi veya kayyum kararı ve muvafakat belgesi, boşanma durumunda velayeti olan taraf başvuru yapacaktır. 6- Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaport müracaatlarında, kişinin çalıştığı kurumundan pasaport talep formu 7- Emekliler için; bir defaya mahsus olmak üzere, emekli olduğu kurum tarafından düzenlenen emekli olduğundaki unvanı ve kadro derecesini gösterir ıslak imzalı ve mühürlü belge (Aynı hükümler istifa edenler için de geçerlidir.) 8- Hizmet Damgalı Pasaport müracaatlarında talep formu ile birlikte Valilik oluru, görevlendirme ve üst yazı getirilecektir. 9- Pasaport başvurularında kullanılacak evraklarda ıslak imza ve mühür aranacaktır. 10- Hizmet damgalı pasaport düzenlenirken görevlendirme yapılan ülke vize arıyor ise göreve başlama tarihinden 60 gün önce, uygulanmıyor ise 20 gün önce başvuru alınacaktır. 11- Sağlık Kurulu raporu: Hak sahiplerinin; ergin olsalar dahi ebeveynlerinin yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan, aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal engellerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olan çocukları için resmi sağlık kurumlarınca düzenlenen sağlık kurulu raporu. (hususi ve hizmet damgalı pasaport hak sahibinin çocukları için sürekli bakıma muhtaç” ibareli sağlık kurulu raporu, “Ağır engelli” ibareli veya engel oranı “%50 ve üzeri süresiz geçerliliği olan” sağlık kurulu raporunun ibraz edilmesi) 12-Adına pasaport düzenlenecek kişilerin yaş sınırı olmaksızın başvuru merkezine müracaatları gerekmektedir. |
(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren) Ortalama 5-10 Dakika |
12 |
DİPLOMATİK PASAPORT |
Diplomatik e-Pasaport başvuru formu ile birlikte aşağıdaki belgelere ihtiyaç duyulmaktadır: 1- TCKK veya Geçici Kimlik Belgesi 2-Diplomatik e-Pasaport cüzdan bedelinin Türkiye Halk bankası Dışişleri Bakanlığı Ankara Uydu Şubesi nezdindeki “Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürlüğü Hesabı”na yatırıldığına dair dekont. Iban No : TR35 0001 2001 7880 0005 1000 04 3- Son altı ay içerisinde çektirilmiş iki adet biyometrik fotoğraf (5x6). 4- Sürekli dış göreve gideceklerden atama kararının örneği/ Cumhurbaşkanlığı kararnamesi örneği. 5- 18 yaşından küçük çocuklar için hak sahibinin eşinin muvafakat ettiğini gösteren noter onaylı belge veya Dışişleri Bakanlığına bizzat gelerek muvafakatname imzalanması gerekmektedir. 6- 18-25 yaş arasındaki çocukların; öğrenimlerinin devam ettiğini gösteren belge. 7- 18-25 yaş arasındaki çocukların; öğrenimlerinin devam ettiğini, gelir getiren bir işte çalışmadıklarını, evli olmadıklarını ve diplomatik pasaport sahibi ebeveynlerinin yanlarında yaşadıklarını beyan ettikleri taahhütnameyi imzalamaları gerekmektedir. 8- Diplomatik pasaport alan kimselerin sıfat ve vazifeleri devam ettiği müddetçe, ergin olmayan veya ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan öğrenimi devam eden çocuklarına 25 yaşının ikmaline kadar, yine ergin olsalar dahi yanlarında yaşayıp evli bulunmayan ve iş sahibi olmayan aynı zamanda bedensel, zihinsel veya ruhsal özürlerinden en az biri nedeniyle sürekli bakıma muhtaç durumda olduğu resmi sağlık kurumlarının düzenlediği sağlık kurulu raporu ile belgelenen çocuklarına da hak sahibi kişinin pasaportu ile aynı süre geçerli diplomatik pasaport verilir. 9- Boşanma halinde çocukların velayetinin kime verildiğine dair mahkeme kararının aslı veya noter/mahkeme onaylı sureti. 10- Mevcut eski pasaportların güvenlik nedeniyle iptali gerektiğinden, önceki diplomatik pasaportlar. E-pasaport Başvuru Formu ve gerekli belgeler tamamlandıktan sonra Dışişleri Bakanlığı C blok Zemin kat 15 nolu odaya teslim edilmelidir. e-Pasaport ile ilgili Dışişleri Bakanlığı Diplomatik Pasaport bölümünün 292 24 97 veya 292 15 45 numaralı telefonlardan mesai saatleri içerisinde detaylı bilgi almak mümkündür. |
(Başvuruyu alan memur ile görüşmeye başlandığı andan itibaren) Ortalama 5-10 Dakika |
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri : İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü İkinci Müracaat Yeri : Ordu Valiliği
Adı Soyadı : Yusuf MERCAN Adı Soyadı : Ayhan DURMUŞ
Unvan : İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Unvan : Vali Yardımcısı
Adres : Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No 336 D Adres : Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No 336 C
Tel : (452) 223 01 81 Tel : (452) 223 14 44
Faks : (452) 223 16 53 Faks : (452) 223 14 40
e-posta : yusuf.mercan@icisleri.gov.tr e-posta : http:www.ordu.gov.tr