T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Karar Tarihi: 28/03/2020
Karar No: 13
İlimiz Hıfzıssıhha Meclisi 28.03.2020 tarihinde saat 09:00’da Ordu Valisi Seddar YAVUZ Başkanlığı’nda toplanmış olup, 5442 sayılı İl İdaresi Kanunun 11/c Maddesi, 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 27. ve 72. uyarınca aşağıdaki kararları almıştır.
ALINAN KARARLAR
Birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de insan hayatı açısından son derece tehlikeli olan yeni tip Koronavirüs (Covid19) salgını nedeniyle tüm dünyada can kaybı ve vaka sayısı artmaya devam etmektedir. Covid19 salgınında en temel risk unsuru virüsün bulaşıcılığının yüksek/hızlı olması nedeniyle vatandaşlarımızın toplu olarak bulunduğu mekanlar/alanlardır.
Devletimiz tüm kurumları ile bu salgının yayılması ve vatandaşlarımızın hayatlarını tehdit etmesini engellemek için birçok umuma açık yerlerin faaliyetlerinin durdurulması başta olmak üzere tedbir almakta ve bu kapsamda uyulması gereken kuralları belirleyerek vatandaşlarımızla paylaşmaktadır.
Yaşanan salgının biran önce engellenmesi, vatandaşlarımızın sağlık güvenliğinin korunması amacıyla; tüm Ordu ili sınırları içerisinde uyulması gereken kurallara ilişkin olarak aşağıda belirtilen ilave tedbirlerin alınması gerekli görülmüştür.
Bu kapsamda, ilimiz genelinde;
1. İller arası otobüs seferlerinin 28.03.2020 tarihi 17:00'den itibaren ancak Valiliğimizin izni ile yapılmasına,
2. Tüm vatandaşlarımızın bulundukları şehirde kalmaları esastır. Ancak tedavi ihtiyaçları nedeniyle doktor kararıyla sevk edilen, birinci derece yakınları vefat eden veya ağır hastalığı olanlar ile özellikle son on beş gün içerisinde gelmiş olduğu yerde kalacak yeri bulunmayan vatandaşların şehirlerarası yolculuk yapmasının Valilik izni ile gerçekleştirilmesine,
3. İller arasında seyahat etmesi zorunlu olan vatandaşlar, ilçelerde ilçe kaymakamının koordinesinde oluşturulacak Seyahat İzin Kurulu’na başvurarak seyahat belgesi düzenlenmesi talebinde bulunmasına, talebi uygun görülenlere kurul tarafından seyahat güzergâhı ve süresini de içerecek şekilde "şehirlerarası otobüs seyahat izin belgesi" belgesi düzenlenmesine,
4. Askeri personel için seyahat belgesinin birlik komutanları tarafından verilmesine,
5. Memurlar için görev belgesinin seyahat belgesi yerine geçmesine,
6. Seyahat İzin Kurulu ilçe kaymakamının belirleyeceği kamu görevlisinin başkanlığında, emniyet temsilcisi, belediye temsilci, otogar sorumlusu ve ilgili meslek odası temsilcisi yoksa konuya ilişkin sivil toplum temsilcisinden oluşmasına, bu kurulların otogarlarda görev yapmasına, bu amaçla görevin niteliğine uygun yerlerin tahsis edilmesinin sağlanmasına,
7. Seyahat İzin Kurulunca, şehirlerarası otobüs seyahat izin belgesi verilenler tarafından yapılan başvurular dikkate alınarak otobüs seferi planlaması yapılmasına ve ilgililere bilgi verilmesine,
8. Seyahat etmesine izin verilen otobüslerdeki yolcuların ve personelin sağlık kontrollerinin yapılması amacıyla otogar çıkışlarında sağlık kontrol noktaları oluşturulmasına, yolcuların sağlık kontrolleri yapıldıktan sonra otobüs seyahatine başlamasına,
9. Seyahat İzin Kurulunca, otobüsle yolculuk yapacak vatandaşların listesinin, telefonlarının, gidecekleri yerlerdeki adreslerinin belirtilen yolcu listelerinin gidilecek ildeki Valiliğe bildirilmesine,
10. İl Sağlık Müdürlüğünce bu süreçte otogarlarda görev yapacak tüm personelin rutin aralıklarla sağlık kontrolünden geçirilmesinin sağlanmasına,
11. İl Sağlık Müdürlüğü, Emniyet ve Jandarma kuruluşlarınca iller arasında her türlü ulaşım vasıtasıyla seyahat eden kişiler için şehir girişlerinde ve havaalanlarında oluşturulan noktalarda mutlaka sağlık kontrolü yapılmasına (İl dışından gelen vatandaşlarımızın Samsun istikametinden Ünye ilçesine girişte ve ihtiyaç duyulan diğer İle giriş noktalarında), karantinaya alınması gerektirecek bir durumun tespit edilmesi halinde ilgili kişilerin 14 gün süreyle karantinaya alınmasına, karantinaya alınmayan vatandaşların ise 14 gün süreyle evlerinde gözlem altında kalmaları hususunun kendilerine ısrarla tembih edilmesine,
12. Karantinaya alınması gereken yolcular için, öncelikle KYK Ordu Ünye Kız Öğrenci Yurdunun ve İl merkezindeki KYK Ordu Evliya Çelebi Öğrenci Yurdunun ilgili kurumlar tarafından bu amaçla hazır hale getirilmesine,
13. Evlerinde 14 gün süreyle gözlem altında kalmaları gereken kişilerin kimlik, adres ve iletişim bilgileri başta olmak üzere köy/mahalle muhtarları ile paylaşılarak konunun Valilik koordinasyonunda kolluk birimleri tarafından takip edilmesinin sağlanmasına,
14. Yolculuğuna izin verilen otobüsler seyahat güzergahlarında ancak il otogarlarında (Ünye ve Fatsa otogarları dahil) durmasına ve durdukları illerin Valiliklerince seyahat etmesine izin verilen yolcuları kapasitelerinde boşluk olması durumunda alabilmesine,
15. Süreç boyunca otobüs firmalarının şehir içi servis hizmetlerinin yasaklanmasına,
16. İzinsiz yolculukların önlenmesi için kolluk kuvvetlerince yol kontrol noktalarında gerekli tedbirlerin planlanmasına,
17. Otobüslerin güzergahlarında mola verdikleri yerlerin, Belediyeler ve İl Tarım ve Orman Müdürlüğünce sürekli hijyen kuralları açısından denetlenmesine ve sağlık kurallarına uygun olarak faaliyet yürütmeleri sağlanmasına,
18. CoVid-19 pozitif vakalar da defin işlemlerinin Diyanet İşleri Başkanlığı’nın 23.03.2020 tarih 149 sayılı yazısı, 23.03.2020 tarih 284518 sayılı yazısı, 26.03.2020 tarih ve 5911 sayılı yazısı doğrultusunda uygulanmasına,
19. Defin işlemlerinin, Ordu Büyükşehir Belediyesinin kişisel koruyucu donanımları bulunan özel kıyafetli personelleri tarafından, olabildiğince az kişinin katılımı ve sosyal mesafenin korunması hususları dikkate alınarak yapılmasına,
20. Belediyelerce, sahil ve tüm parklardaki oturakların kaldırılması, kaldırılmasının mümkün olmadığı durumlarda vatandaşların yakın temasını önleyecek şekilde gerekli tedbirlerin alınmasına,
21. Kolluk kuvvetleri tarafından, Ordu iline giren tüm araçların durdurularak uygun şekilde uyarı ve bilgilendirme yapılmasının sağlanmasına,
22. Belediyelerce halkın kullanımındaki sahillere, parklara, meydanlara, bilbordlara, trafik ışıklarına vb. yerlere uyarı levhaları asılmasının sağlanmasına,
23. Konusunda uzmanlarca (enfeksiyon hastalıkları uzmanları, mikrobiyoloji uzmanları, psikiyatri hekimleri, psikologlar ve diğer konusunda uzman hekimlerce) yerel medyada televizyon programlarına katılıp halkın bilgilendirmesinin sağlanmasına,
24. Kaymakamlıklar, Tarım ve Orman İl Müdürlüğü ve Ziraat Odalarınca gıda güvenliğinin önemli olduğu bu süreçte tarım ve hayvancılık faaliyetlerin desteklenmesi/özendirilmesi özellikle çiftçilerimizin üretim alanına erişimini kısıtlamayacak şekilde tarım ve hayvancılık faaliyetlerin sürdürülmesi,
25. OSB İl Müdürlüğü ve Ordu Ticaret İl Müdürlüğü koordinesinde özel sektör çalışanları için mümkün olduğunca, esnek çalışma biçimleri uygulanmasına, çalışanların sağlığı için gerekli tedbirlerin alınmasına, işyerlerinde hijyen ve mesafe kurallarına uyulmasına, gerekmedikçe üretimi durduracak faaliyetlerden kaçınılmasına,
26. 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlıkları nedeniyle sokağa çıkmaları kısıtlanan/yasaklanan motorlu taşıt sahibi vatandaşlarımızın sokağa çıkma yasağının başladığı 22.03.2020 tarihinden sonra muayene zamanı gelen araçları için yasaklamanın kaldırılmasından 45 gün sonrasına kadar Karayolları Trafik Kanununun 34 üncü maddesi kapsamında araç muayenelerinin ertelenmesine ve anılan mevzuat hükümlerine göre herhangi bir cezai işlem uygulanmamasına kolluk kuvvetleri ve trafik zabıtası tarafından kararların herhangi bir mağduriyete sebebiyet vermeyecek şekilde uygulanmasına,
27. Tüm kurumlar ve Belediyelerce sahadaki denetimin/kontrolün en üst seviyeye taşınarak zaruri haller dışında sokağa çıkanlara, varsa ihtiyaçlarını en kısa sürede gidermeleri ve evlerine dönmeleri hususunda gerekli telkinlerde bulunulmasına,
28. Kolluk kuvvetleri aracılığıyla taksi ve benzeri araçların şehirlerarası toplu ulaşım aracına dönüşümüne neden olacak ya da internet tabanlı uygulamalar (yol arkadaşlığı vb.) vasıtasıyla yolcu alınmasına yönelik her türlü durumun önlenmesine,
29. Kolluk kuvvetleri ve belediyelerce marketlerde ve pazar yerlerinde çocukların alınmaması için gerekli önlemlerin alınmasına,
30. Çalışan personelin moral ve motivasyonunun en üst seviyede tutulmasına,
31. İl/İlçe Hıfzıssıhha Kurul Kararlarına uyulmaması halinde verilecek cezalarla ilgili vatandaşlarımızın yazılı-görsel basın ve sosyal medya aracılığıyla bilgilendirilmesi ve buna rağmen kararlara uymayanlar hakkında kolluk, zabıta ve diğer yetkililerce gerekli yasal işlemlerin yapılmasına,
32. Valilik ve Kaymakamlıklarda 65 yaş ve üstü ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlarımızın temel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Kaymakamlıklarda oluşturulan Vefa Sosyal Destek Gruplarına imam, öğretmen, okul idarecileri, belediye personelinden daha fazla katılımın sağlanmasına,
33. Vefa Sosyal Destek Gruplarında görevli sağlık personelinin sağlıkla ilgili sorunlara daha fazla vakit ayırabilmesi için sağlık hizmetleri haricinde görevlendirilmemesi hususuna dikkat edilmesine,
34. Kaymakamlıkların bilgisi haricinde Vefa Sosyal Destek Grubu çalışmalarına dernek, vakıf vb. sivil toplum kuruluşlarının dahil edilmemesine,
Yukarıda belirtilen çerçevede, çalışmaların/tedbirlerin ivedilikle planlanması/uygulanması ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesi, gerekli görülmesi durumunda alınan kararlara uyulup uyulmadığının denetlenmesine, alınan kararlara uymayanlara idari ve adli işlem başlatılmasına,
Oy birliği ile karar verilmiştir.